Skocz do zawartości
Dołącz do UtopiaFPS ×

Partnerzy

Serwery Gier

Poradnik dla początkującego opiekuna serwera.


.:Szwagier:.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1. Informacje ogólne
 
Aby połączyć się z ftp danego serwera najlepiej jest pobrać dowolny program służący do tego. Osobiście korzystam z FTP Commander Pro, polecam również Total Commandera. Mając podane dane do swojego serwera wklepujemy je do swojego programu i możemy wchodzić w pliki naszego serwera kiedy tylko chcemy.  Dla bardziej leniwych istnieje opcja skorzystania z edytora serwera załączonego na hostingu.

 

2.  Poruszanie się po FTP
 
Gdy już wejdziemy w ftp danego serwera można zauważyć, że jest to niemalże kopia z naszego folderu z CSem. Na początek dobrze jest sobie pogrzebać i posprawdzać dane foldery gdzie co się znajduje. Początkujący opiekun nie powinien niczego na początku ruszać, gdyż może się to skończyć źle dla serwera, gdy już nabierzemy wprawy można powoli robić podstawowe rzeczy.  

 

3. Zmiana ustawień serwera
 
Na początek polecam utworzyć sobie folder na pulpicie, gdzie będziemy to wrzucać pliki z FTP na swój komputer aby je edytować. (bezpieczniejsza forma) Powiedzmy, że na serwerze jest włączona latarka a gracze chcą aby ją wyłączono. Wchodzimy kolejno w cstrike i szukamy na dole pliku server.cfg. Gdy go już znajdziemy kopiujemy go do naszego folderu na komputerze (w ftp commander pro - strzałka w lewo).

Jest to najzwyklejszy w świecie notatnik z danymi o serwerze. Szukamy w nim "mp_flashlight 1". Odpowiada to za latarkę. Aby ją wyłączyć zmieniamy 1 na 0 i zamykamy nasz notatnik zapisując zmiany. Aby wprowadzić zmiany w serwerze przekopiowujemy  notatnik z komputera do ftp nadpisując stary plik (strzałka w prawo i overwrite w ftp commander pro). Po zmianie mapy latarka zostanie wyłączona.

UWAGA! Przed każdą, jakąkolwiek edycją należy pobrać plik jeszcze raz na nasz komputer, mimo iż go już mamy. Dlaczego? Ktoś przed nami mógł coś zmieniać i wrzucić zmienione ustawienia, my nie pobierając go od nowa z ftp po prostu skasujemy to co zrobił poprzednik.

 

4. Pluginy
 
Istnieją 2 wersje tego samego pluginu, rozszerzenie .sma oraz rozszerzenie .amxx. Plik .sma  jest po to aby w nim umieścić wszystko co chcemy aby plugin robił (programista lub technik napisze, my możemy sobie edytować po swojemu). Niestety ten plugin nic nie daje, bo nie nawet po wrzuceniu go na serwer nie stanie się nic. Dlatego też z naszego pliku .sma należy utworzyć plik .amxx. Służy do tego lokalny kompilator pluginów. Nasz plik w rozszerzeniu .sma zapisujemy do głównego folderu, w którym znajdziemy "compile.exe". Po dodaniu tam naszego pluginu włączam ów compilator.exe a on nam skompiluje nam plugin do wersji .amxx (jeśli jest napisany poprawnie i bez błędów). Wtedy wchodzimy w folder "compiled" i tam jest nasz skompilowany plugin w postaci .amxx.

 

5. Wgrywanie pluginów
 
Jest to łatwiejsze niż się wydaje. Przykładowo wrzucamy plugin o nazwie "no_flash_team.amxx". Gdy już posiadamy skompilowany plugin w postaci .amxx wchodzimy kolejno w cstrike > addons > amxmodx > plugins. Do folderu plugins wrzucamy nasz plik amxx. Następnie cofamy się i wchodzimy w folder configs. tam na dole szukamy pliku o nazwie plugins.ini. Kopiujemy go na swój komputer. Następnie dodajemy na samym dole pod innymi pluginami "no_flash_team.amxx". Dzięki temu włączymy nasz plugin na serwerze. Zapisujemy zmieniony plik i wrzucamy go do ftp.

 

6. Włączanie / wyłączanie pluginów
 
Rzecz banalna. Aby wyłączyć dany plugin wchodzimy w plugins.ini. Znajdźmy przykładowo plugin o nazwie:
admincolorchat.amxx
Aby go wyłączyć wystarczy dopisać tuż przed nim średnik:
;admincolorchat.amxx
Zapisujemy zmiany w naszym pliku plugins.ini i wrzucamy na serwer. Po zmianie mapy admini nie będą mieli kolorowego chatu [email protected] 

 

7. Mapy
 
Aby wgrać  mapę najpierw pobieramy ją. Następnie po rozpakowaniu przenosimy zawartość z poszczególnych folderów mapy do tych samych folderów w naszym ftp. Dla przykładu:
de_dust2.bsp który znajduje się w folderze cstrike>maps kopiujemy również do naszego cstrike>maps w FTP. 
KOPIUJEMY WSZYSTKIE PLIKI JAKIE POBRALIŚMY RAZEM Z MAPĄ, BEZ TEGO MAPA MOŻE NIE DZIAŁAĆ I WYWALI SERWER. DODATKOWO NALEŻY NAJPIERW ZAAKTUALIZOWAĆ FAST DL ABY MAPY SIĘ SZYBKO POBIERAŁY UŻYTKOWNIKOM! (PATRZ PODPUNKT 10)
 
 
Aby włączyć mapę należy przygotować sobie 2 pliki:
mapcycle.txt znajdujący się w cstrike, oraz
maps.ini znajdujący się w cstrike>addons>amxmodx>configs
W obu tych plikach znajdziemy mapy jedna pod drugą. Aby dodać mapę, którą przed chwilą pobraliśmy dla przykładu: de_inferno należy ją po prostu dopisać w obu tych plikach, nadpisać je i wrzucić ponownie na serwer. Aby wyłączyć jakąś mapę wystarczy w obu plikach dodać ";" przed daną mapą, nadpisać pliki i wrzucić ponownie na serwer. 
 
UWAGA! Zawartość obu tych plików ma być taka sama, nie może być tak, że w jednym dana mapa występuje a w drugim jej nie ma. 
 
Aby dodać małą mapę (serwery gdzie występuje ten plugin) wystarczy pobrać dowolną, wrzuć do naszego ftp i następnie w configs znaleźć plik "mapcycle_male.txt". Do tego właśnie pliku dopisujemy i włączamy/wyłączamy nasze małe mapy.

 

8. Zmiana ustawień - cvary
 
Wiele pluginów, które mają dużo ustawień posiadają tak zwane cvary. Jest to po to aby można było zmienić ustawienia naszego wgranego już pluginu bez ponownej kompilacji jego i dodawania do FTP. Plik, który posiada wszystkie cvary to amxx.cfg znajdujący się w folderze configs, do niego też dopisujemy nowe cvary jeśli wgrywamy plugin posiadający je. Odpalmy go dla przykładu i znajdujemy takie coś:
 
afk_kicktime 80 - Po jakim czasie gracz ma być wykopany.
afk_slaytime 300 - Po jakim czasie gracz ma być zgładzony.
afk_minplayers 3 - Minimalna ilość graczy przy których ma pracować plugin.
 
Są to cvary z pluginu o afkujących graczach. Dzięki nim możemy sobie zmienić dane wartości bez ponownego kompilowania pluginu. Po prostu ustawiamy dane parametry według własnej wygody, zapisujemy i wrzucamy na serwer. Proste? Proste

 

9. Roundsoundy
 
Wrzucamy naszą paczkę rs ponumerowanych od 1 do x najlepiej do folderu sound>misc. Gdy już dodaliśmy należy oczywiście zaktualizować FAST DL. Gdy to zrobimy sprawa włączenia jest bardzo prosta. Otwieramy plik roundsound.txt znajdujący się w configs i odnajdujemy takie coś:
Jedyne co robimy to zmieniamy ścieżkę do naszego folderu z nowymi RS'ami w tych miejscach:
//sciezka do folderu z muzyka dla CT podajemy bez sound/ ważna jest wielkość liter
roundsound_ct_path misc/dd2_1_1shot2kill/rssierpien
//sciezka do folderu z muzyka dla TT podajemy bez sound/ ważna jest wielkość liter
roundsound_tt_path misc/dd2_1_1shot2kill/rssierpien

Nadpisujemy i wrzucamy na serwer. Po zmianie 2 map nowe RS wejdą w życie.

 

10. FAST DL
 
Jest to fast download naszych plików. Bez tego wszystkie mapy, RSy itp ściągałyby się każdemu po 20 minut. Dlaczego o tym wspominam. Za każdym razem gdy wrzucimy coś na serwer, co będzie wymagało pobierania się u graczy należy zaktualizować FAST DL. Na niektórych hostingach jest on automatyczny i w ciągu parunastu minut się aktualizuję sam (1shot1kill). W przypadku innych trzeba to zrobić w panelu serwera na hostingu (np. pukawka). Klikamy tam przycisk "utwórz fastdl" i po robocie.

11. Dodawanie usług oraz adminów.

Przechodzimy do naszego pliku users.ini znajdującego się w configs. Tam znajdziemy usługi aktywne na serwerze.


Sposoby dodawania:


Na nick - "nick" "haslo" "flagi" "a"
Na SID - "sid" "" "flagi "ce"
Na IP - "IP" "" "flagi" "de"


Spis flag:
a - immunitet (nie może być kickowany, banowany, slayowany, slapowany itp.)
b - może używać rezerwacji slota
c - może kickować (dostęp do amx_kick)
d - może banować i unbanować (dostęp do amx_ban i amx_unban)
e - może slayować i slapować (dostęp do amx_slay i amx_slap)
f - może zmieniać mapę bez vote'a (dostęp do amx_map)
g - może zmieniać ustawienia za pomocą cvar'ów (dostęp do amx_cvar)
h - może zmieniać ustawienia za amx_cfg
i - może używać komend do czatowania (amx_chat itp.)
j - może robić vote'y (amx_vote itp.)
k - może zmieniać hasło do serwera (za pomocą amx_cvar sv_password)
l - dostęp do amx_rcon i amx_cvar rcon_password
m - specjalny poziom A (może być użyty przez dodatkowe pluginy)
n - specjalny poziom B
o - specjalny poziom C
p - specjalny poziom D
q - specjalny poziom E
r - specjalny poziom F
s - specjalny poziom G
t - specjalny poziom H
u - dostęp do menu
z - zwykły gracz bez adma

 

Poziomy własne to są flagi, na które dodaliśmy dodatkowe usługi na serwerze (VIP, SVIP, klasy premium i inne)

 

Według wzoru powyżej dodajemy danemu użytkownikowi to co potrzeba. Jeśli nie wiesz czy dobrze robisz można zawsze podpatrzeć na to co już się znajduje w tym pliku i po prostu skopiować i edytować dla nowego użytkownika. Dodajemy i nadpisujemy na serwerze.
 

  • Lubię to 2
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Kto przeglądał ten temat?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.